19 Sept 2015

Pepper Spray? Semburan Lada??

Bismillahirahmanirahim.

Assalamulaikum suudara saudari sekalian,semoga di dalam redha Allah hendaknya.

Sekian lama aku tak update entry baru, datangnya aku dengan penuh kesedaran dan keinsafan tentang keselamatan diri terutamanya perempuan,Yes! You are.Bahaya ada di mana-mana.Bak pepatah Melayu "Malang tak berbau". Ya,memang malang tak berbau, tapi kita boleh menghindarkan diri dari bau malang tu kan? Bagaimana?  Akan aku cerita di bawah.entry kali ni berbaur nasihat dan agak skema.Mohon beri kerjasama untuk terus membaca jika sayang akan diri anda.*ecececeh takut tak?takpe sis bukan hantu*



Manusia, Ramai antara kita yang tahu dan sedar akan masalah jenayah kat Malaysia ni.Berapa ramai orang yang pernah dirompak semasa dalam kereta.Tak kisahlah kereta sedang bergerak atau belum bergerak atau dalam proses bergerak. Berapa ramai? Ramai kan? Kenapa boleh berlaku? Self defense atau pertahanan diri takda. Pertahanan diri kita kosong. Perompak ada dua orang,mangsa sorang. Dalam kereta satu self defense tool pun takda. Betul? Macam mana nak lawan? Itu situasi pertama.



Situasi kedua,balik kerja/kelas lewat malam dan terpaksa ambil jalan yang memang bahaya.Sangat bahaya tapi perlu lalu kat situ jugak. Penjenayah ada dimana-mana. Bila-bila sahaja mereka boleh bertindak. Apa kita akan buat bila mereka datang? Lari? dengan keadaan penat selepas kerja/kelas? Agak-agak sempat tak? lainlah kalau kita ni pelari pecut negara. Apa survival tool yang ada dalam beg? Cuba fikir,lipstik? Bedak compact? Tisu? Awww.Agak-agak berapa lama boleh 'delay' kan penjenayah tu?



Nak dicerita dari satu situasi ke satu situasi tak habis ditelan dek masa.Punca sudah kita ketahui,penyelesaiannya bagaimana? Takpa.Aku takkan tulis entry ni buat korang tertanya-tanya.Aku share dengan korang sebab aku pun baru tahu pasal benda ni dan aku yakin ramai lagi diluar sana yang masih agak kabur-kabur dengan benda ni. Ada juga yang dah tahu tapi tak tahu nak dapat kat mana.takpa.Untuk entry kali ni,aku akan acah-acah jadi superlady oh yeahh.



Aku kenalkan kat korang Pepper Spray.Tak tahu? Takpa let me explain.Dah tahu? Its okay,let me make it clear briefly.


Pepper spray(PS) ni adalah satu produk hasil campuran lada, dan bahan-bahan semula jadi yang lain dan non-toxic PS ni ringan dalam dan reka bentuknya 'twist lock design' to prevent accidental discharge.


PS ni akan mengakibatkan  'involuntary shutting of the eyes(mata tak bole buka,rasa nak tutup je)','difficulty breathing','choking','intense burning sensation on the skin'(rasa nak terbakar). Kesan sakit ni ambil masa dalam 20 minit hingga 30 minit untuk kurang. So ladies?? Time to run for your life!!.Jangan nak tolong dia pulak.Kalau awak semua rajin,watch this video ,it tells you about pepper spray.:)


How to use???
Simply use your thumb to twist the lock to the firing position and you are ready to fire!!For best result the correct use of this product is to aim for the person's eyes and face.To recover from the effects,simply rinse affected areas with clean running water and expose area to fresh air.






Mana nak simpan??
Boleh letak sekali dengan segerombolan kunci anda.


Juga pada beg tangan anda apatah lagi dalam kereta anda.


Mana nak dapat??? Aku dah cakap awal-awal aku akan jadi superlady korang malam ni.Berminat? 
dengan harga mampu milik dan berpatutan.Bukan RM50,bukan RM40,bukan juga RM30!!!

ini bukan iklan berbayar.Harap maklum.Sis cuma nak tolong.

Whatsapp terus ke +60145019408 untuk order.




 Prepare and prevent, don't repair and repent


No comments:

Post a Comment

Post a Comment